pilates

W dzisiejszych czasach trudno żyć bez stresu. Zabieganie, natłok obowiązków i wieczny brak czasu sprawia, że większość osób ciągle chodzi poddenerwowana. Na szczęście jest wiele sposobów, które pozwolą zapanować nad nerwami i odprężyć się, a przy okazji odnieść jeszcze dodatkowe korzyści na przykład w postaci pięknej sylwetki.

Sprawdzone sposoby na świetne ciało i jasny umysł

Pilates

Pilates stanowi połączenie jogi, baletu oraz ćwiczeń izomerycznych. Tego rodzaju ćwiczenia doskonale wzmacniają mięśnie głębokie, co z kolei pozwala na osiąganie lepszych efektów podczas treningów, poprawę postawy i zwiększenie świadomości własnego ciała. W ćwiczeniach niezwykle ważny jest oddech – to do niego powinny być dostosowane wszystkie ruchy. Konieczne jest głębokie, spokojne oddychanie w regularnym rytmie. Ruchy wykonywane podczas pilatesu są wolne, jednak nie oznacza to, że ćwiczenia przynoszą małe efekty. Wręcz przeciwnie – sam twórca ćwiczeń powtarzał, że wystarczy zaledwie kilka tygodni, by otrzymać zupełnie nowe ciało. Piękna sylwetka to nie jedyna zaleta wykonywania tego rodzaju ćwiczeń. Pilates pozwala się odprężyć, na chwilę uciec od codziennego zgiełku, skupić się na oddechu, pracy mięśni i być bardziej świadomym ruchów wykonywanych przez poszczególne mięśnie. Dzięki temu regularne ćwiczenie pozwoli przynieść spokój i będzie doskonałym lekarstwem na zszargane nerwy, a dodatkową korzyścią z pewnością okaże się większa wytrzymałość mięśni i szczuplejsza sylwetka.

ćwiczenia joga na plaży

Joga

O jodze słyszał chyba każdy, nie każdy jednak wie, że joga to ćwiczenia naprawdę dla każdego. Istnieją różne rodzaje treningów – od efektownie wyglądającej acro yogi wykonywanej w parach, przez jogę na linach, aż do klasycznej jogi wykonywanej na macie. Treningi dostosowane są do różnych stopni zaawansowania, dlatego nawet osoby, które są kompletnie nierozciągnięte mogą się odnaleźć w tego rodzaju ćwiczeniach. Co więcej, treningi mogą być wykonywane jak każdy inny rodzaj ćwiczeń albo też być ściśle połączone z duchową stroną jogi – tutaj wybór zależy od indywidualnych preferencji. Co daje regularne ćwiczenie jogi? Tak samo jak w pilatesie można zwiększyć świadomość swojego ciała, uspokoić nerwy poprzez wykonywanie powolnych ruchów. Wszystkie ćwiczenia mają za zadanie rozciągać mięśnie. To właśnie w mięśniach gromadzi się całe napięcie z ostatnich tygodni czy nawet lat – szczególnie w takich partiach ciała jak plecy czy łydki. Rozciąganie mięśnie to jednak nie tylko sposób na odprężenie się. W ten sposób można także uniknąć przykurczów, które często pojawiają się u osób regularnie uprawiających sport. Ponadto regularne rozciąganie jest doskonałym sposobem na wyszczuplenie sylwetki.

medytacja

Medytacja

Ostatnia metoda na pozbycie się stresu nie ma za wiele wspólnego z ćwiczeniami fizycznymi, ale przynosi doskonałe efekty. Medytacja znana jest ludziom już od wielu tysięcy lat. Niektórzy utożsamiają ją z religią, ale tak wcale być nie musi – medytacji może spróbować naprawdę każdy. Istnieje wiele sposobów medytowania – można na przykład powtarzać mantrę lub słuchać specjalnej muzyki. Medytacja ma pozwolić myślom płynąć i przepływać przez ciało, przynieść chwilę odprężenia, ale tak samo jak joga czy pilates jest także doskonałym sposobem na poprawienie świadomości własnego ciała. W medytacji ważny jest oddech – jeśli chce się oddzielić ją zupełnie od sfery duchowej, wystarczy jedynie skupić całą swoją uwagę na głębokim wdechu i wydechu. Już sama świadomość powietrza przepływającego przez ciało i poświęcenie chociaż dziesięciu minut dziennie na medytowanie pozwala uspokoić nerwy i nabrać optymizmu.

Post Author: trajkotka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may also like

terapia eeg biofeedback

Terapia EEG-Biofeedback

Poddawanie się różnego rodzaju terapiom już dawno przestało być powodem

piękny uśmiech

Sprawdzone sposoby na piękny uśmiech

Hollywoodzki uśmiech sprawia, że wyglądamy młodo i atrakcyjnie. Mając ładne,